Уроки (конспекти)



Конспект  уроку  в   3-Б класі Іллічівського НВК

Тема:  Складання   усного тексту – розповіді  « Моє рідне місто»                     за отриманою інформацією та поданими запитаннями і словником 

Мета: розширити і поглибити знання учнів про місто, його історію; вчити складати текст-розповідь; співпрацювати у групах; збагачувати словниковий запас, формувати національно-патріотичну та громадянську  компетентність; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: мультимедійна презентація, картки-опори 
 Тип уроку: інтерактивний, інтегрований урок української мови і читання з елементами розвитку мовлення та критичного мислення.

Словникова робота:  екскурсія, екскурсовод,  віртуальна екскурсія

Епіграф:  Немає кращої землі,
           Як та, що зветься
      Краєм рідним!
В. Раєвський
Хід уроку:
І.Організація класу
Продзвенів уже дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож за парти всі сідаємо,
Працювати починаємо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 До нас завітали  гості давайте привітаємо їх.
Вітаємо, вас, наші любі,
У світлій затишній оселі.
Нехай наш урок для вас буде,
Як пісня – дзвінкий та веселий.
Сьогодні   урок я пропоную провести  незвичайно, урок- подорож  у вигляді віртуальної екскурсії.
-         А хто з вас любить подорожувати з батьками, рідними, друзями.?
По яких містах України ви подорожували? (Київ, Ніжин, Львів…)

-          А на якому транспорті можна подорожувати? (Подорожувати можна на літаку, автомобілі, автобусі, пароплаві, поїзді)
-          А якщо немає змоги найняти транспорт, то як можна подорожувати?
  ( Пішки )
2.1. Словникова робота
- Сьогодні на уроці ми почуємо слова зміст яких ви мені розтлумачте. (Двоє працюють за тлумачним словником)
Екскурсія – це відвідування музею, міста, виставки.
Екскурсія – це поїздка, прогулянка, на якій люди пізнають  щось нове, розважаються.
Екскурсовод-  людина, яка проводить екскурсію.  З яких двох слів утворилося це складне слово - екскурсовод? (Екскурсія і водити)
А як ви розумієте поняття «віртуальна екскурсія». Поняття пішло від латинського слова «virtyалеs». Термін «віртуальна реальність» був запропонований  для позначення комп’ютерних технологій, які надають користувачу інтерактивне тривимірне зображення. У результаті у масовій свідомості термін «віртуальна реальність» став асоціюватися саме з комп’ютерними технологіями, а віртуальна реальність була визначена як технічно сконструйоване інтерактивне середовище .
ІІІ.  Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів. ( слайд1)
-    Давайте спробуємо себе в ролі екскурсоводів? І проведемо  віртуальну подорож нашим рідним містом Іллічівськ. Сьогодні ми пройдемося знайомими місцями, згадаємо історію та маловідомі, але цікаві факти .
-   Подорожувати пішки містом робота нелегка, тому періодично ми будемо зупинятися, а на зупинках – виконувати різні мовні завдання. Якщо ми виконаємо всі  завдання на зупинках, то в кінці подорожі на нас  чекає приємний сюрприз.
-   Діти,  місто, в якому ми живемо дуже молоде. Йому приблизно стільки років скільки і мені . Однак  воно має свою історію, свої пам’ятні місця, які є його візитною карткою та людей, які творять його історію Пропоную переглянути невеличкий фільм « Моє рідне місто» , в якому ви зможете побачити і впізнати знайомі вам куточки рідного міста. А озвучувати його мені допоможуть мої помічники:   представники  творчих груп «Історики», «Пошуковці», «Фотографи»

Віртуальна подорож з коментуванням
3.1.   група « Історики» ( слайд 2)

Історія

З грудня 1791 року територія північного Причорномор'я офіційно ввійшла до складу Російської імперії.
Наприкінці XVIII ст. та на початку XIX ст. тут оселилися греки, албанці, молдовани та німці.
В 1950 році прийнято рішення про будівництво великого військового заводу.
В серпні 1952 року селище, в якому проживало 3000 людей, було віднесено до категорії селищ міського типу і отримало назву Іллічівськ.
В 1956 році в Сухому лимані було розпочато будівництво торговельного порту, який було відкрито 5 серпня 1958 року.
12 квітня 1973 р. Іллічівську надано статус міста обласного підпорядкування.

3.2. вправа « Асоціативний кущ»
- Діти, давайте пригадаємо, які асоціації в нас виникають , коли ми говоримо про рідне місто і складемо асоціативний кущ:
                                 Іллічівськ
       Мама                                           Батьківщина
                               Рідне місто
      Любов                                                  школа
                                Друзі
3.3.  група « Пошуковці» ( слайд 3)
До складу Іллічівської міської ради входять також 3 села:
Олександрівка (колишнє грецьке поселення Арнаутовка засноване вихідцями з Греції ( греками).
          Сьогодні Олександрівка – це сучасне селище, хоча його історія налічує близько 300 років.  Тут розташовані такі підприємства як Судноремонтний завод, на якому  ремонтують великі і малі  кораблі, агрофірма «Евріка» та плодоовочевий консервний завод «З бабусиної грядки», фабрика з пошиву взуття .
          В Олександрівці працює  найстаріший в нашому  районі дитячий садочок №17, який виховує діток до 6 років.   Нещодавно була  побудована і працює  найсучасніша школа І- ІІІ ступенів , в якій навчаються діти  від 1 до 11 класу, а також працює  Іллічівський професійно-судноремонтний ліцей.
 Малодолинське (або Мала Долина) Село засновано німецькими поселенцями, його стара назва — Кляйнлібенталь, в перекладі з німецької - «Маленька долина кохання». Це теж дуже старе село, йому більше 200 років! Сьогодні це сучасне село. Тут працює обласний  дитячий оздоровчий санаторій з лікувальними грязями, чудова велика школа з новим стадіоном , а от дитячого садка поки немає і маленькі діти їздять до дитсадків у Іллічівськ.  Малодолинське розташовано на узбережжі Сухого лиману. Поряд з ним працює  Паливний та Зерновий термінали та інші підприємства.
Бурлача Балка  (утворено в кінці 18 століття колишніми запорізькими козаками і вільними людьми), Це дуже мальовниче село на березі Чорного моря. Тут розташовані Іллічівський морський рибний порт, Паромна переправа, завод «Аквафрост», на якому виготовляють крабові палички.
3.4. ФІЗХВИЛИНКА


Раз! Два! Час вставати,
Будемо відпочивати
Три! Чотири! Посідаймо.
Швидко втому проганяймо.
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись
За
йчик сонячний, до нас
Завітав у світлий клас
Будем бігати, стрибати
Щоб нам, зайчика впіймати.
Прудко зайчик утікає
І промінчиками грає.
Сім, вісім! Час настав
Повернутися до справ



3.5. група « Фотографи»
1 учень: Ми збирали фото краєвидів нашого міста, а також вірші про наше місто і оформили альбом.  ( демонструє)
3.6.  Розповідаючи про наше місто ми багато чуємо іншомовних слів . Пропоную пограти в  гру «Перекладачі» та утворити і записати  з ними словосполучення.


 Город – місто Іллічівськ,


Рози – троянди червоні,
Лестница- сходи Приморські,
Площадь- площа імені С.К.Стребко,
Улица- вулиця Данченко,.
Дворец- палац Спорту.



    Червоні троянди, площа імені С.К.Стребко, вулиця Паркова , Палац Мистецтв, палац Спорту, Приморські сходи, місто Іллічівськ. 

ІV.Складання   усного тексту –розповіді  за отриманою інформацією та поданими запитаннями і словником .
Головне завдання нашого уроку – створити твір-розповідь  про рідне місто за отриманою інформацією та поданими запитаннями і словником .
                                        4.1. План
1. Де  знаходиться твоє місто ?
2. Яка його  назва ?
3. Скільки йому років?                                       
4. Що входить до складу території міста ?
 5. Що є у твоєму місті?   
 6. Чим воно   приваблює  людей?
7. Які вулиці твого міста?
         8. Які квіти  там ростуть?
9.Який транспорт в твоєму місті?                                                                                 10. Які  люди тут проживають?
11.Чи подобається тобі місто і чому?                       

4.2. Словник
           Іллічівськ, південна частина України, Одеса,  Чорне море, Сухий лиман, Приморські сходи, фонтани, троянди,  площа, вулиця,  музеї,  парк відпочинку, центр міста, торговельний порт, Валерій Якович Хмельнюк.
        4.3. Робота в парах.
          Отож, далі ми працюємо в малих групах. Але перед тим згадайте правила роботи в групах.
 Говорити по черзі, не перебиваючи один одного.
Не заважати працювати іншим.
Користуватися «правилами піднятої руки».
-         Ви складатимете усно твори, у разі готовності до презентації твору – сигналізуєте . Зверніть увагу на словничок, який є у вас на картках.
4.4.  Самостійна   робота. ( 8-10 хв)
                                                 Фоном звучить пісня «Мій Іллічівськ»
         4.5.Презентація складених творів.
Групи усно демонструють складені твори. ( Вих.момент)
-         Діти, а чим є для вас Іллічівськ ? Які почуття воно у вас викликає?

V. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.
- Отже, наша подорож завершується. Наступна наша гра  «Бліц-турнір» . Давайте перевіримо, як ви знаєте рідне місто.
1.Наше місто називається …
2. Воно розташоване на березі ….
3. Воно знаходиться на    частині України.
4. До складу міста входять … села
5. Олександрівку  заснували …
6. Малу Долину заснували …
7. Бурлачу Балку заснували …
Дякую всім за роботу.
Ви всі були активними і гарно працювали  всі отримаєте оцінки за свою роботу.
VІ. Домашнє завдання . Записати свій  твір в зошит.

Урок складання тексту-розповіді
«Моє рідне місто»

1.     Словникова робота
Екскурсія – це відвідування музею, міста, виставки.
Екскурсія – це поїздка, прогулянка, на якій люди пізнають  щось нове, розважаються.
Екскурсовод-  людина, яка проводить екскурсію.
«Віртуальна екскурсія» - технічно сконструйоване інтерактивне середовище  за допомогою комп’ютера .

2.      Гра «ПЕРЕКЛАДАЧІ» .
Перекласти слово та утворити з ним словосполучення.
Город -        _______________________________________________

розы-            _______________________________________________
лестница-  ________________________________________________
площадь-   ________________________________________________
улица-         ________________________________________________
дворец-       _______________________________________________

                                                               3. План
1. Де  знаходиться твоє місто ?
2. Яка його  назва ?
3. Скільки йому років?                                      
4. Що входить до складу території міста ?
 5. Що є у твоєму місті?   
 6. Чим воно   приваблює  людей?
7. Які вулиці твого міста?
8. Які квіти  там ростуть?
9.Який транспорт в твоєму місті?                                                                                 10. Які  люди тут проживають?
11.Чи подобається тобі місто і чому?                       

4.Словник
           Іллічівськ, південна частина України, Одеса,  Чорне море, Сухий лиман, Приморські сходи, фонтани, троянди,  площа, вулиця,  музеї,  парк відпочинку, центр міста, торговельний порт, Валерій Якович Хмельнюк.
Ось закінчився урок,
І дзвенить для вас дзвінок!
Працювали добре друзі,
Відпочиньте по заслузі!
Шановні гості!
Спасибі, що знайшли час,
Прийшли до нас.
Якщо ваша ласка,
То приходьте до нас ще будь ласка.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий